Kundegaver med fokus på miljøet: Fasthold dine kunder
Vil du have bæredygtige kunder, skal du forære dem kundegaver med fokus på bæredygtighed.
Flere af vores kunder giver gerne en gave til deres kunder som tak for et godt samarbejde eller sender en lille påskønnelse til nyoprettede forretningsforbindelser.
Er det noget, I selv gør brug af I jeres virksomhed, bør du læse med her. I indlægget gennemgår vi nemlig, hvordan du sørger for, at jeres initiativer og fokus på grøn omstilling og bæredygtighed rækker uden for virksomhedens vægge. Og du bliver samtidig klogere på, hvad fradragsreglerne er for gaver til netop kunder og forretningsforbindelser.
Derfor skal du give kundegaver med fokus på bæredygtighed
Der er en stigende miljøbevidsthed og grøn efterspørgsel blandt forbrugerne, som vi ser på tværs af spektret inden for dansk handel. Her tænker man bæredygtighed hjemme i privaten og på jobbet – uanset om man arbejder inden for B2B- eller B2C-segmentet. Et fokus på bæredygtighed er altså gået fra at være en megatrend til en præmis for danske virksomheder.
Derfor er det også ærgerligt og ligefrem destruktivt for forretningen, hvis jeres grønne indsatser stopper ved virksomhedens hovedindgang. Hos RightOn Firmagaver oplever vi, at kunderne og virksomheder i dag vælger deres samarbejdspartnere til og fra på baggrund af en grønnere profil, den rigtige CSR-strategi og ikke mindst, om der er handling bag ordene.
Derfor er det vigtigt, hvis man vil have bæredygtige forretningsforbindelser, at man også tænker miljørigtigt, når der gives gaver til kunder og samarbejdspartnere.
Læs også om sommergaver til ansatte med fokus på bæredygtighed
Det er nemt at være kunde- og fokusere på miljøvenlige tiltag hos RightOn
Hos RightOn har vi heldigvis gjort det nemt at vælge kundegaver med fokus på bæredygtighed. Vores brede sortiment er markeret med grønne blade, som viser, i hvor høj grad gaven har en positiv effekt på miljøet sammenlignet med et konventionelt alternativ.
Ser du et produkt med 3 blade betyder det, at det scorer højt på parametre som materialer, kvalitet, producent og certificeringer. Disse gaver har derfor et højt fokus på miljørigtigt. Og naturligvis ligger de fleste af vores gaver i den høje ende af kvalitetsskalaen når det gælder et fokus på bæredygtighed.
Derudover gør vi det super nemt for dig at bestille dine gaver til jeres kunder. Det er egentlig baseret på, at du via vores webshop på RightOn Firmagaver kan, bestille de gaver, du måtte ønske.
Klik ind på shoppen https://righton-firmagaver.dk/kategori/kundegaver-miljoerigtige-kundegaver/ Her finder du et bredt udvalg af miljøvenlige kundegaver – til enhver anledning i forskellige prisklasser… så i kurven med dine varer, så leverer vi gaverne til dig indenfor et par dage.
Læs også om julefirmagaver til ansatte med fokus på bæredygtighed
Skatte- og fradragsregler for kundegaver
Har din kundegave karakter som en ‘repræsentationsudgift’, kan du trække dele af prisen fra i skat. En typisk repræsentationsudgift sker i forbindelse med afsluttede forretninger eller for at tilknytte eller bevare forretningsforbindelser. Et vigtigt aspekt er, at gavemodtageren ikke er tilknyttet din virksomhed som medarbejder.
Jf. LL § 8, stk. 4 udgør fradraget på udgifter til repræsentation 25 % af det samlede beløb. Skat betegner repræsentation som karakter af opmærksomhed eller kommerciel gæstfrihed over for forretningsforbindelser.
De udgøres typisk af: Mad, restaurantbesøg, drikkevarer, kundegaver og opmærksomheder over for forretningsforbindelser og deres familier, afholdelse af jubilæer, fødselsdage og forretningsindvielser, underholdning og fornøjelser, deltagelse i rejser, udflugter, ferieophold og lign.
Fradraget gælder, uanset om kundegaverne er til danske eller udenlandske samarbejdspartnere, og uanset om udgifterne afholdes i Danmark eller udlandet.